Naam:
Foto’s:
109
Video’s:

Over mij

Ik ben een actief persoon, vrouw, 66 jaar. Ik heb altijd als docent/examencoördinator gewerkt bij ROC Tilburg. Daarnaast run ik thuis in Arendonk (BE) een B&B en een groepsaccommodatie voor 15 personen in een grote yurt van 13 m doorsnee. (http://www.egelantier.org)

In april ben ik met pensioen gegaan bij het ROC. Het eerste item op mijn bucketlist is deze reis op de fiets naar mijn zus in Frankrijk. Ik heb er geen gras over laten groeien: op 22 april was mijn laatste werkdag, op 2 mei ben ik vertrokken.

Over mijn reis

Ik fiets volgens de 'Groene weg naar de Middellandse zee' en ik probeer in ongeveer drie weken Cabannes (even ten zuiden van Avignon) te bereiken. De eerste vier dagen fiets ik samen met mijn kleinzoon Loek, hij traint voor de Alpe d'Huez die hij op 2 juni gaat beklimmen voor het KWF. Daarna ga ik alleen verder. Ik overnacht op campings of in chambres d' hotes, of hotelletjes.

Ik fiets op een Batavus impact die ik al bijna 20 jaar heb. Mijn spullen zitten in twee Ortlieb fietstassen. Daarbovenop zitten de tent, een stoeltje en een matje. Alles wat ik nodig heb om mezelf te verzorgen, te kleden, te slapen, te koken, mijzelf te vermaken (laptop, boek, telefoon), eventueel een band te plakken, heb ik bij me. Behalve de fietstassen heb ik ook een klein tasje voorop met mijn papieren, portemonnee, telefoon en wat eten voor onderweg. Ik heb twee bidons, een grote voor water, en een kleinere waarin ik iets zoets doe, dat is soms nodig voor de directe energiebehoefte.

Ik volg de route via de Mio Discover Connect op mijn stuur en ik gebruik ook de boekjes waarin de route beschreven is. De Mio is fantastisch en de combinatie met het boekje geeft extra informatie, bijvoorbeeld over de te verwachten klimmen en informatie over de streek en bezienswaardigheden.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

België, Frankrijk, Luxemburg, Nederland.