oponthoud

20 mei 2022 - Crest, Frankrijk

Vandaag een snelle blog want ik ben beland op een camping waar het gebruik van mobiele telefoon, internet en laptop niet is toegestaan. (Ja, die bestaan!) Ik zit nu op een kei, ergens buiten de camping langs een rustig weggetje met mijn laptop, internet via mijn iPhone en een glaasje wijn.

IMG_1488

Vandaag waaide het zo mogelijk nog harder dan gisteren. En nog steeds de wind pal van voren. Dat is niet gaaf. Wat verder tegenzat vandaag, is dat ik ontdekte dat mijn achterrem het niet meer deed. Ik weet (want bekende weg...) dat er nog een paar flinke afdalingen volgen, dus dat durfde ik niet aan. Het was dus zaak om een fietsenmaker te vinden. Volgens het boekje zou er in Chabeuil een zijn. De eerste de beste persoon die ik daar zag, heb ik aangesproken en gevraagd waar de fietsenmaker zit. Nou, die was er niet meer: what's new...? Hij heeft op zijn telefoon gezocht en mij een adres van een fietsenmaker gegeven in een plaats, ongeveer 6 km verder op de route. Dat was mazzel: zonder dit adres had ik deze zaak nooit gevonden. Het was alleen een garagedeur in een achterafstraatje. Maar achter die deur was een hele aardige fietsenmaker aan het werk, die meteen de fiets waar hij mee bezig was van de lift haalde en de mijne erop hing. Hij heeft voor 20€ de remmen gemaakt zodat ik weer veilig kan fietsen. Merci beaucoup, mon ami!

IMG_1484

Door de wind en het oponthoud met de fiets heb ik mijn planning dus niet gehaald. Om 16.00 uur had ik er genoeg van en heb ik de dichtstbijzijnde camping opgezocht. Het is een mooie, rustige camping met principes die ik niet helemaal kan volgen. Maar ik ben braaf en ik zal me er netjes aan houden. Ik ga het wel halen om op zondag bij mijn einddoel te komen. Ik ben nu al verder dan vier jaar geleden toen ik ook nog twee dagen nodig had om bij mijn zusje te komen.

IMG_1478

Lavendelveld, nog niet in bloei, met daarachter de heuvels die ik morgen over moet.

IMG_1475

De Isère, bij Romans sur l'Isère.