opdefietsnaarelsol

30 april 2022 - Arendonk, België

Op de fiets naar de zon? De Spaanse zon? Nee, op de fiets naar El Sol. Dat is mijn zusje. Zij woont in Cabannes, ongeveer 8 km ten zuiden van Avignon. De fietsroute 'De groene weg naar de Middellandse zee' (Van Maastricht naar Les Saintes Maries de la mer) komt daar bijna langs. De route is 1350 km lang.

Het is bijna zover. Maandagochtend vertrekken we. De eerste dagen fiets ik samen met Loek, mijn kleinzoon van 13 jaar. Hij moet oefenen voor de challenge op de Alpe d' Huez op 2 juni. Daar fietst hij met een team van zijn school (Cobbenhage College Tilburg) voor het KWF. We fietsen samen eerst naar Maastricht en daarna in drie dagen door de Ardennen. Daar krijgen we genoeg kuitenbijters voor de kiezen. Zijn moeder Niqui en zijn broer Rubin gaan alvast kamperen nabij Houffalize, dat is ons gezamenlijk eindpunt. Daarna gaat hij weer naar huis en zal ik de route alleen vervolgen.

Ik heb er ontzettend veel zin in. Morgen spullen inpakken, fiets in orde maken en vanaf maandagochtend zal het zadel voor een week of drie mijn zetel zijn.