alleen op pad

7 mei 2022 - Ettelbruck, Luxemburg

Ik moet nog een paar dingen vertellen over de laatste fietsdag samen met Loek. We hebben de laatste dag ongeveer 45 km gefietst over een best zwaar traject. Zeker het stuk van de route naar de camping toe was pittig. Loek heeft uiteindelijk op de laatste dag een keer op mijn fiets geprobeerd omhoog te fietsen. Dat is de enige keer deze vakantie dat ik hem heb horen hijgen en dat hij de rits van zijn vestje opengedaan heeft. Dat zegt dus genoeg: het is best moeilijk om al die kilo's omhoog te krijgen. In totaal hebben we samen toch bijna 270 km gefietst in die vier dagen! Petje af voor Loek! (en voor mijzelf natuurlijk ook, ik heb de bagage meegetorst)

Na aankomst op de camping hebben we iets gedronken op het terras in het zonnetje maar toen we goed en wel bij de tent waren, begon het te regenen. Daarna was het koud, ondanks het vuurtje dat we gemaakt hadden.

Gisteren een dagje niet gefietst. We hebben met zijn vieren een wandeling gemaakt in La-Roche-en-Ardenne. Daarbij hebben we 10 HarryPotter-geo-cashes gezocht en de meeste ook gevonden. Dat was leuk (afgezien van wat onnozel geruzie tussen twee broertjes). Gepicknickt op een prachtig plekje aan een meertje.  Na de wandeling heerlijk op een zonnig terras aan de Ourthe gezeten, gedronken en gegeten. 's Avonds in de bar van de camping doorgebracht. We konden daarna in ieder geval warm de tent in.

IMG_1231

Uitdagende wandeling met zoektocht naar geo-cashes.

IMG_1236IMG_1238De bonuscash gevonden!

Vandaag moest ik dan voor het eerst alleen op pad. Het is altijd een uitdaging om alle spullen een beetje goed op de fiets te krijgen. Ik moest de spullen van Loek inruilen voor mijn kampeerspullen. Loek en Rubin hadden een 'winkeltje' gemaakt met spullen van hen waaruit ik mocht kiezen wat ik mee wilde nemen: koffie, thee, lucifers, pannetjes, een fleecedekentje (want ik had het koud de eerste nacht)... Heel lief en ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb ook wat overbodige spullen van mij meegegeven aan Niqui. Het paste allemaal perfect op de fiets. Even na 10.30 hebben we afscheid genomen en heb ik de 'Groene weg naar de Middellandse zee' alleen voortgezet.

IMG_5866

Klaar voor vertrek...

IMG_5868...enthousiast uitgezwaaid door twee kleinzoons!

Ik heb 75 km gefietst en ben om 17.00 uur aangekomen op de camping in Ingeldorf, bij Ettelbrück, Luxemburg. De route was, zeker in het begin, weer pittig. Later fietste ik lang langs de rivier De Süre, af en toe licht stijgend maar goed te doen (op een paar klimmen van >7% en langer dan een km na...)

IMG_1242Perfect lunchplekje langs het eerste fietspad op de route (richting Wilz)

IMG_1244

Uitzicht langs de Süre

1. Niqui:
    7 mei 2022
    Het was erg gezellig gisteren, wij hebben er ook van genoten. Leuk dat we zo een klein beetje deel uit konden maken van jouw avontuur. Liefs van Rubin, Loek en Niqui x
  2. Cordula:
    7 mei 2022
    Nu in je eigen tempo verder met de rit zuidwaards.
    Geniet van de herinnering en een voorspoedige reis . Je bent een stoere Oma.
    Grt Wim
  3. Henkjansen:
    8 mei 2022
    Stoer, Ria,
    Succes met je verdere reis
    Groetjes
    Henk
  4. Lia:
    11 mei 2022
    Ja, Ria, heel stoer, zo in je uppie!