een kort ritje

10 mei 2022 - Lunéville, Frankrijk

Vandaag heb ik gekozen voor een korte rit. (60 km) De campings en andere overnachtingsmogelijkheden zijn hier nog steeds niet dik gezaaid. Ik ben nu op de camping in Lunéville (aan de route), een klein stadje met een groot kasteel. Terwijl ik dit schrijf, zit ik tegenover dat kasteel op een terrasje aan een heerlijk pintje. Dat is toch altijd lekker na inspanning!

En aan inspanning had ik geen gebrek vandaag; volgens mij was het voor het eerst dat ik enkele keren heb moeten lopen met de fiets omdat het te steil was om te fietsen. 10 of 12% trek ik echt niet, dan sta ik ongeveer stil en dan valt mijn fiets om... Extra lastig omdat ik gisteren mijn kleine teen ontzettend bezeerd heb aan een lullig geplaatste deurstopper. Ik heb de kleine teen met twee pleisters vastgemaakt aan de teen ernaast, bij wijze van spalk. Bij het fietsen merk ik er niet veel van maar wel als ik loop.

Om 15.00 uur was ik op de camping. Daarna tent opgezet en een wasje gedaan. Heel primitief in een wasbak zonder stop. Hopelijk is het morgenvroeg allemaal droog en dan heb ik weer schone fietsbroeken, sokken en hemdjes.

Ook vandaag heb ik weer genoten van de tocht, de prachtige vergezichten, het groen en de bloemen in alle kleuren en ik heb ook een stuk door een bos gefietst.

IMG_1289

Is dit niet adembenemend mooi?

IMG_1274

Deze jongen lag vanochtend langs de weg toen ik op een parallelweggetje fietste naast een drukke weg. Die heeft een flinke zwieper gemaakt...

IMG_1281

Uitzichtpunt na een zeer inspannende klim waarbij ik enkele keren een stuk moest lopen. Beloning: lunch met stokbrood, kaas, tomaatjes en een heerlijke brownie toe.

IMG_1280Deze dames kwamen een kijkje nemen toen ik aan de kant van de weg uit stond te hijgen. Rechts de chocomelspecial?IMG_1296Het kasteel van Lunéville met een stukje van het gigantisch park dat erbij hoort. Aan de andere kant van het park ligt de camping.

1. Natascha Harmsen:
    10 mei 2022
    Ria hèel veel fietsplezier! En na deze mooie tocht een fijne tijd met je zus. Making memories,😊🚴 Rij voorzichtig... Liefs Natascha
  2. Lia:
    11 mei 2022
    Lieve Ria, wat een mooi begin van je pensioen, na dat prachtige feest! Heel veel (fiets)plezier en ik blijf je volgen.
    groetjes, Lia
  3. Doke:
    11 mei 2022
    Leuk Ria om over je fietsavontuur te lezen en veel te herkennen zoals een stijging moeten lopen. Poeh poeh dat is zwaar met de bagage op de fiets en dan maar denken aan straks lekker eten of drinken…fiets ze