L'Ain

17 mei 2022 - Pont-d'Ain, Frankrijk

Wat nu..., vanmorgen heb ik me verslapen... ik werd pas om 8.00 uur wakker en ik weet dat ik ongeveer 2 uur nodig heb voordat ik kan vertrekken. Ik heb dus alles zo snel mogelijk gedaan (maar 1 kopje koffie in plaats van 2) en om 9.35 uur zat ik op de fiets. Eerst de klim naar het hoogste punt van de route. Dat viel mee, om. 10.30 was ik boven. Je merkt daar overigens niets van dat dat het hoogste punt is en het betekent ook niet dat je daarna niet meer hoeft te klimmen.

IMG_1432hoogste punt, dus...

Vandaag de hele dag langs de rivier de Ain gefietst. Wat een adembenemend prachtige tocht! Het dal van de rivier wordt aan beide zijden geflankeerd door bergen en rotsen. Soms is het dal breder en kom je ook door een dorpje. In de ochtend had ik de rivier links van me en in de middag rechts. Soms zag ik de rivier heel laag beneden liggen, soms kon ik hem bijna aanraken. Soms had ik vol zicht op de rivier en soms lag hij verscholen achter bomen. Soms schitterde de rivier in de zon door de coulissen van bomen en struiken. Wat een feest om hier te fietsen! (ik heb een filmpje gedownload, ik hoop dat jullie het kunnen bekijken) Het was dus ook de hele dag afwisselend klimmen en dalen, niet superzwaar maar door de hitte was ik toch blij toen ik bij de volgende camping was. 75 km gefietst. Ik ben nu in Pont-d'Ain, weer een camping aan de rivier.

IMG_1434IMG_1436IMG_1445

Ik zal morgen de Ain nog een aantal km's volgen, al wijkt de route al wat vaker af naar verder van de rivier. Daarna kom ik aan de Rhône.

Ik was mijn planning kwijt. Daarom heb ik het nog eens opnieuw bekeken. Het is nog ruim 300 km naar Cabannes. Dat moet toch in vier dagen kunnen...? Misschien ben ik dus zaterdag al daar.

1. Peter Kranenburg:
    Petje af voor je!
    Het gaat zeker lukken om in vier dagen 300 km te fietsen👍🏽
    Goed gedaan!
  2. Floor van Schaik:
    18 mei 2022
    Super leuk om je verhalen te lezen met de mooie foto's en video's. Wat ben je al ver! Super om zo'n reis te maken. Succes nog met de laatste dagen. Het gaat je zeker lukken!
  3. Cordula:
    18 mei 2022
    Frankrijk is gemaakt om te fietsen toch?
    Het eind komt in zicht Ria.
    Hopelijk wordt het niet te heet en geeft de rijwind je wat verkoeling.
  4. Corline:
    18 mei 2022
    Wat leuk om deze blog te lezen en mee te genieten met jouw fietsavontuur. Super knap!
    Succes met de laatste kilometers. Blijf er van genieten!