Rustdag in Marnay

14 mei 2022 - Marnay, Frankrijk

Vandaag een kort verslagje van een rustdag.

Ik heb lekker uitgeslapen tot het te heet werd in de tent. (9.45 u). Daarna naar de bakker gelopen en op mijn gemakje ontbeten. Tijdens het ontbijt heb ik de rest van de route bekeken en gepland. Ik kom toch uit op nog 8 fietsdagen en dat betekent dat ik waarschijnlijk op 22 mei aan zal komen in Cabannes.

Ze hebben hier een wasmachine! Ik heb dus vandaag al mijn kleren en mijn handdoek kunnen wassen! En het was heet vandaag dus het was ook snel droog.

IMG_1349

Verder meldde ik gisteren dat ik ook een boek zou lezen. Dat heb ik gedaan: 'Monterosso mon amour' van Ilja Leonhard Pfeiffer, het boekenweekgeschenk van dit jaar. Ik heb het in één keer uitgelezen en ik vond het de moeite waard. Hij schrijft prachtig en hij heeft zichzelf enkele keren heel ingenieus in het plot verwerkt. Al in het eerste hoofdstuk was ik geraakt door een citaat van Nietzsche dat hij gebruikte: "Vrijwel alles valt te verdragen als je een doel hebt". Dat zal ik morgen in gedachte houden als ik weer zo'n puist opklauter.

Ik wilde ook nog wandelen, maar vanmiddag vond ik het te heet en daarna was het alweer te laat om nog echt een flinke tour te doen. Ik heb wat door de straatjes gewandeld, hier in het stadje en kwam op verrassend mooie plekjes. Het plaatselijke restaurant is ook vanavond niet open, dus ik heb boodschappen gedaan om bij de tent een salade in elkaar te draaien.

IMG_1363

Kerkje, gebouwd in de 12e eeuw, maar enkele keren verwoest en weer gerestaureerd.

IMG_1367

Een van de vele mooie straatjes. Het stadje is goed onderhouden en verzorgd.

IMG_1370Oude, gerestaureerde wasplaats, zeer idyllisch gelegen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Loek:
    14 mei 2022
    Hoi oma. Ik hoop dat het goed gaat en mij niet teveel mist als fietsmaatje ik mis je wel een beetje. Rustdagen zijn natuurlijk ook belangrijk. Ik ben morgen in Limburg aan het fietsen met school. Verder nog veel suc6 en plezier
  2. Ria Sol:
    14 mei 2022
    Hoi Loek,
    Ik vond het heel gezellig met jou, maar ik heb het ook goed naar mijn zin alleen. Veel succes morgen in Limburg! Laat ze maar eens zien dat je flink geoefend hebt!
    Liefs, oma
  3. El sol:
    15 mei 2022
    Hoi zussie, met Nietzsche in je kontzak lekker bikkelen morgen. Fijn dat je een dagje vrij hebt gehad. 😘