Waar is de camping...?

15 mei 2022 - Poligny, Frankrijk

Nou, dat is fraai. Heb ik gisteren alles gepland en geverifieerd of de campings die ik uitgezocht heb ook echt bestaan en open zijn, en wat  blijkt? De camping in Poligny is kennelijk al jaren dicht. De website van deze camping is gewoon online en het ziet eruit alsof het een bruisende plek is, maar niet dus... Ik zit nu weer in een hotelletje. (Eigenlijk was dat ook niet open op zondag, maar de mevrouw was zo vriendelijk om mij toch toe te laten)

Vandaag heb ik Jos ontmoet. Jos is dezelfde route aan het fietsen en hij komt uit de buurt van Mechelen. We hebben een eindje samen gefietst en we hadden goede gesprekken. Tijdens het fietsen bleek echter dat we niet hetzelfde tempo hebben, dus dat schiet niet op. (Jos fietst sneller omhoog) Na de lunch hebben we daarom afscheid van elkaar genomen en zijn we ieder in ons eigen tempo verder gegaan. Aan het eind van de dag, toen ik nog een kilometer of 3 van de camping was, haalde hij mij weer in! Was hij ergens verkeerd gereden en heeft hij zo'n 14 km (dacht hij) extra gefietst voordat hij weer terug op de route was. Hij koos ervoor om naar een jeugdherberg te gaan en ik ging op zoek naar de camping, achteraf tevergeefs dus. Ik ben benieuwd of we elkaar nog treffen de komende dagen.

IMG_1386Jos

Ik zit nu in de Jura en morgen moet ik van zo'n 300 m hoogte naar ongeveer 600 m. Dat wordt een flinke kluif. Het begint morgen meteen met een stijging van 6% gedurende 5 km. Morgen is er na 45 km al een camping. Het kan heel goed zijn dat het die wordt (als ie er is, tenminste...) Ongeveer 10 km verder, in Onoz, ligt het hoogste punt van de route, op iets meer dan 600 m.

IMG_1396

Pleintje in Poligny met op de achtergrond de berg die ik morgen op moet.

IMG_1398Nog een aardig doorkijkje in Poligny.

Het was heet vandaag. Gelukkig wisselde het open landschap regelmatig met bossen. Ik ben nu in Poligny, weer 70 km opgeschoten op de route. Vanavond is het bewolkt, het koelt dus niet erg af. Er dreigt onweer. Misschien maar goed dus dat de camping er niet was.

Ik heb ook nog een mooi filmpje gedownload. Ook de moeite waard om te bekijken.

1. Lia:
    19 mei 2022
    Die Jos lijkt wel een beetje op die ' van mij' of op zijn broer, beiden fietsliefhebbers. Maar ze zijn niet onderweg naar zuid-Franrijk, beiden nog in resp. Chaam en Weelde. Ze zouden wel willen!