Dat schiet goed op!

12 mei 2022 - Port-sur-Saône, Frankrijk

Tsjonge, vandaag was een geweldige fietsdag. Ruim 80 km gereden en genoten! Niet al te veel moeilijke klimmetjes en weer een prachtige rit gehad. Voor een groot deel volgt de route nu de Saône. Ik dacht dat een van de grootste rivieren van Frankrijk was, maar vanochtend toen ik hem voor het eerst zag, was het maar een brede sloot.

IMG_1318Keioud brugje over de Saône (hier nog een brede sloot)

Het weer was vandaag perfect om te fietsen: geen wind en niet te warm (overwegend bewolkt). Goed te doen om in korte broek en t-shirt te fietsen. Vanmiddag rond 15.00 uur begon het te regenen. Eerst heel zachtjes en ik fietste gewoon verder. (nog ongeveer 10 km te gaan) Daarna werd het meer en ging ik schuilen onder de bomen. Dat was om twee redenen geen goed idee: er zaten heel veel muggen die mij kennelijk lekker vonden en het ging ook nog onweren. Dat leek me ook niet zo veilig onder een boom. Dus doorgefietst tot het wel heel hard begon te regenen. Toen heb ik geschuild in een soort bushokje. Uiteindelijk ben ik om 16.30 uur (toch een beetje nat) gearriveerd op de camping in Port-sur-Saône. Ik heb de tent droog op kunnen zetten maar toen die eenmaal stond regende het weer.

Ik was even aan het twijfelen om hier twee nachten te blijven, maar toen ik het stadje verkend had was mijn zin over. Vanwege het regenweer dacht ik in een restaurant te gaan eten, maar er was niets open. (behalve een kebabzaak) Een leuk terrasje om een lekker biertje te drinken heb ik ook al niet gevonden. Uiteindelijk heb ik dan maar wat boodschappen gedaan en ben teruggelopen naar de camping. Uiteindelijk heb ik zelfs meer dan 8 km gelopen voor deze exercitie (waarvan ongeveer de helft in de regen).

Nu zit ik in de gemeenschappelijke ruimte van de camping. Een ruimte met een bankstel en televisie, een tafel met stoelen, een boekenkast, koelkast, diepvriezer en magnetron. Ideaal als je als fietskampeerder met een klein tentje in regenweer je ding moet doen. (koken, eten, blog schrijven, apparaten opladen...)

Morgen fiets ik naar het einde van dit traject (Marnay), tevens het einde van boekje 1, en misschien nog iets verder. Het meeste klimwerk van dit traject zit er namelijk op.

Bij deze foto moet je het geluid van honderd vogeltjes bedenken...

...en bij deze foto hoort het geluid van honderd kikkers.

Een mooi, oud viaduct waar ik onderdoor fietste.

IMG_1330En ten slotte de Saône zoals die er hier uitziet: toch al iets meer dan een brede sloot.